FAQ

Samleside for ofte stilte spørsmål, og kom i gang guide.
Om du lurer på noe som du ikke finner svar på i vår nettbutikk eller i brukermanualen vennligst send oss en mail post(a)sidewalk.no

Før du tar i bruk ditt nye Hoverboard.
Når du mottar ditt nye Hoverboard er det viktig at du lader batteriet fullt opp.
Sett lade plugg i brettet før du setter kabel i stikkontakten. Laderen har et rødt lys som lyser rødt når det lader, når lading er ferdig lyser dette lyset grønt. Normal ladetid 1-2 timer.

Kalibrering: Vi anbefaler også at du kalibrerer brettet før du bruker det første gang.

  1. Sørg for at Hoverboardet er av.
  2. Plasser Hoverboardet på et rett underlag og sørg for at det står i vater. Begge fotplatene må og stå i rett forhold til hverandre.
  3. Hold inne av/på knapp i ca 5 sekunder til du hører et "PIP" slipp så knappen.
  4. La hoverboardet stå å kalibrere seg i 20 sekunder, rør ikke hoverboardet når dette pågår.
  5. Skru av brettet etter 20 sekunder.
  6. Brettet er nå ferdig kalibrert og er klart til bruk.

Vi anbefaler daglig kalibrering av ditt hoverboard for at det skal fungere optimalt.
Kalibrering vil også kunne løse andre feil på brettet da det fungerer som en reset.

Bluetooth:
Alle hoverboard ifra sidewalk.no har bluetooth for avspilling av musikk i den innebygde høytaleren i brettet.

APP:
Våre v.2 brett har også støtte for styring via APP ifra din smart telefon. APP er tilgjengelig i AppStore for Iphone og GooglePlay for Android.

Sikkerhet:
Alle brett blir testet og kvalitetssikret på fabrikk. Vi bruker også bare de beste leverandørene av komponenter til våre hoverboard.
Samsung Batteri, de beste kretskort, og gyroer på markedet ifra TaoTao. Ingen Kina kopivarer.
Hoverboardene våre har selvfølgelig alle CE merket. Det blir brukt mye kapital for at alle brettene skal være trygge og de beste på markedet.
Vi har godkjenninger og sertifikater ihht. EU direktivene som gjelder for alle våre produkter og komponenter.

Oppbevaring/lagring:
Batteriet i ditt hoverboard er ikke veldig glad i kulde, for å ha glede av batteriet i lengst mulig tid bør hoverboardet lagres innendørs. Sørg for å lade batteriet hver 2mnd om brettet ikke er i bruk.

Riktig lading:
Det er viktig at batteriet ikke blir ladet i lengre tid, sørg alltid for å koble av lading når enhet er ferdig ladet.
Lyset på laderen går ifra rødt til grønt når lading er ferdig.

Service:
Må du sende inn ditt hoverboard til oss for service?
Ta alltid kontakt med oss før du sender ditt hoverboard inn til oss. Send oss en mail med din feilbeskrivelse til post(a)sidewalk.no
Etter at vi har mottat ditt hoverboard vil vi feilsøke og komme tilbake til deg med kostnads oversikt.
Det påpekes at alt service arbeid blir fakturert med en oppstartsavgift som til dags dato er kr 390,-
NB! Ved Garanti så dekkes selvsagt alt. Oppstartsavgift, deler, rekvisita og tekniker.
Det er ønskelig at ditt hoverboard sendes i original eske ved innsending.
Sendes til: Side Walk Olsen, Vonheimsteigen 28, 6060 Hareid
Legg gjerne en kopi av feilbeskrivelsen/mail korrespondanse nedi esken.

Aldersgrense:
Det er fri aldersgrense på hoverboard. Vennligst sjekk Statens Vegvesen sine nettsider for de siste oppdaterte lover og regler.

Garanti:
Hvert enkelt hoverboard blir testet og kvalitetssikret før levering ifra fabrikk.

Det er to års garanti på hoverboardet.
Ett år for batteri.

Garantien gjelder kun ved skade som følger av produksjonsfeil og ikke skader påført av fører.

Husk å opplyse om mangelen eller feilen snarest, og send gjerne en video eller et bilde om mulig. Husk å legge ved ditt ordrenummer ved henvendelsen. Vi vil deretter sette i gang garantiprosessen hos oss og under denne perioden holde deg orientert.

Kostnader som har oppstått som følge av manglende kvalitet på utført arbeid ved produksjon eller defekte deler, dekkes av garantien.

Garantien dekker ikke arbeid utført av ikke-autoriserte verksteder, feil bruk som overbelastning, voldsom håndtering, bruk av ikke-godkjent tilbehør, skader påført utenfra, fremmedlegemer i maskinen (vann, støv, partikler osv.), feil nettspenning, normal slitasje eller endringer av konstruksjonen, problemer som er forårsaket av manglende overholdelse av bruker, skade forårsaket av modifikasjoner og reparasjoner gjennomført av bruker, skade forårsaket av dårlig vedlikehold av bruker, mangel på tydelig kjøpsbevis.

Reklamasjonsretten avvises dersom hoverboardet helt eller delvis har blitt skrudd på av brukeren selv eller en tredjepart uten vår autorisasjon/godkjenning.

Vi viser ellers til våre betingelser og Norsk Forbukerkjøpslov.